We hebben reeds ettelijke malen gehoord dat de wereld kleiner is geworden, en dit dankzij onder andere de groeiende mobiliteit en de infrastructuurontwikkelingen. Hier voegen wij “en nog kleiner dankzij het internet” aan toe. What happens in Vegas, no longer stays in Vegas, but is everywhere, en dit dankzij het internet…
Het aantal mensen dat het internet niet raadpleegt vooraleer over te gaan tot een aankoop is tegenwoordig op één hand te tellen. Recensies, productbeschrijvingen en blogs hebben dan ook een enorme invloed op ons aankoopgedrag.
Een globale look & feel aan uw website geven en enkele klantvriendelijke tools toevoegen kan een wereld van verschil maken op vlak van productbekendheid en uw verkoopcijfers in het buitenland.
Gebruik maken van digitale tools zoals sociale media is in onze huidige samenleving geen overdreven en zeker geen overbodige luxe. Dit geldt des te meer voor de ondernemers onder ons. Onderschat de kracht van digitale communicatie (website, sociale media, e-mailcampagnes, etc.) niet om uw online aanwezigheid ook op internationaal vlak te versterken om zo klanten aan te trekken en distributeurs te vinden. In de volgende maanden geven wij alvast 7 concrete tips die uw product of diensten wereldwijde in de picture kunnen zetten.
- Domeinnaam: Maak het gemakkelijk voor uw doelpubliek (eindgebruiker of distributeur) om u terug te vinden. Gebruik lokale domeinen zoals .co.uk, .com.br, .de, etc. Lokale domeinnamen helpen bij uw hoge ranking op zoekmachines en verhogen de geloofwaardigheid van uw site. Automatisch verhoogt zo ook de rentabiliteit van uw verkoop in uw doellanden. Bent u van plan om volgend jaar bijvoorbeeld de Braziliaanse markt te betreden met uw product of diensten? Start dan zeker vanaf het prille begin met het registreren van uw domeinnaam, zo verzekert u uw eigendom en versterkt u uw online aanwezigheid binnen de lokale markt.
- Merknaamregistratie: Merknaamregistratie is geen digitale toepassing of tool, maar het gebruik van de symbolen ® of ™ bij uw bedrijfs- of productnaam geeft een extra glans aan uw online imago en zo bakent u bovendien uw territorium af. Maak gebruik van uw registered mark® of trademark™ om online de geloofwaardigheid van uw product / diensten te bekrachtigen. Op die manier vloeit het online en het offline gedeelte van uw bedrijfsimago naadloos in elkaar over. Is de intellectuele eigendom van uw product / diensten nog niet geregistreerd in uw doelland? Of weet u niet hoe u dit kunt doen? Tijdens de eerstvolgende Export Breakfast™ infosessie ontdekt u hoe u uw merknaam kunt registreren en waarom dit zo belangrijk is.
Lees onze volgende 3 tips hier!