Braziliaanse economie begint aan groeibeweging
Verderbouwend op ons artikel “Hoe moet ik mijn online aanwezigheid internationaal versterken? – Deel 1” bieden wij u hier drie volgende tips aan:
- Taal: Wie Google translate nog nooit heeft gebruikt werpe de eerste steen. Het is een handige en praktische tool, maar het is geen vervanging van een goede vertaling van uw website. Uw website moet inhoud leveren, anders verliest het publiek interesse! Wist u dat de Vlaamse overheid (FIT) en het Brusselse Gewest (BIE) subsidies hebben voor de opmaak van uw website en uw marketing collaterals in andere talen? Voor meer informatie, neem een kijkje op de site van Brussels Invest & Export indien uw bedrijf gevestigd is in Brussel of die van Flanders Investment & Trade indien uw bedrijf gevestigd is in Vlaanderen. Het belang van een correcte vertaling kan geïllustreerd worden door een reclamecampagne van American Airlines om de lederen zetels in hun vliegtuig te promoten. De letterlijke vertaling van hun promotieslogan werd in Mexico “Vuela en cuero”, ofwel “Fly naked”.
- Hosting: De snelheid waarmee uw webpagina geladen wordt, kan met 50% verbeterd worden dankzij het gebruik van een lokale provider. In bepaalde landen maken de server providers gebruik van een lijst met alle domeinnamen die bij hen geregistreerd werden en zo kunnen distributeurs uw product makkelijker leren kennen en nadien contact met u opnemen.
- Geolocatie: U kunt uw site zo ontwikkelen dat de locatie van uw bezoekers via hun IP adres automatisch herkend wordt en de website zich hieraan aanpast. Zo vergemakkelijkt u het leven van uw potentiële klanten. Maak gebruik van cookies!
Schrijf u in op onze nieuwsbrief en lees volgende maand onze 2 laatste tips!
Related posts