Braziliaanse economie begint aan groeibeweging
Verderbouwend op ons artikel Hoe moet ik mijn online aanwezigheid internationaal versterken? – Deel 1 & Deel 2 bieden wij u hier onze laatste twee tips aan:
- Virtueel kantoor: Een niet overbodige luxe is het hebben van een lokaal contactadres op uw internetpagina. Een lokaal adres versterkt uw imago en de betrokkenheid van uw bedrijf met het doelland. Via een virtual office (adres en telefoonnummer) bereikt u uw doelpubliek gemakkelijker en sneller.
- Sociale media: Wist u dat in Brazilië bijvoorbeeld meer dan 1 op de 3 gebruik maakt van facebook om nieuwe producten op te sporen, meningen te vragen en uiteindelijk over te gaan op het kopen ervan? Als u 10% van dit aandeel als klanten zou hebben, zou dit het equivalent zijn van heel Vlaanderen. Maak gebruik van foto’s, video’s, etc. en toon uw doelpubliek wie u bent en wat uw bedrijf kan doen voor hen.
Een goed voorbeeld van het internationaal versterken van de online aanwezigheid wordt geïllustreerd door Burberry. Terwijl andere luxemerken kampen met lage verkoopcijfers in Brazilië, kondigde Burberry een groei van 14% aan dankzij de aanpassingen van hun websites wereldwijd aan de lokale noden van hun doelpubliek. En die investering loont.
Bovenstaande illustratie bevestigt het belang van een duidelijke online aanwezigheid, die niet enkel uw (product)bekendheid ten dienste komt, maar ook uw lokale verkoopcijfers de hoogte in kan jagen.
Related posts